Nyheder fra Midland / AltiCar

17. august 2021:

Download din GRATIS entrebillet på www.transportmessen.dk. Benyt koden ALTICAR2021

7. juli 2021:

AltiCar/Midland er med på Transport Messen i Messecenter Herning fra 16-18. september 2021.

18. maj 2021:

Opgradering af oliestandarder for Crypto 4. Læs mere her

17. maj 2021:

Opgradering af oliestandarder ACEA C6 & A7/B7. Læs mere her

 

25. marts 2021:

NY motorolie Ecoblend 5w/30. Læs mere her

 

10. februar 2021:

Ny motorolie Specielt udviklet til Opel og Mercedes. Læs mere her Update februar 2021

 

3. februar 2021:

Nyt Durofix el værktøj

Nye el værktøjssæt fra Durofix er på lager.

 

 

9. oktober 2020:

Vi har netop forlænget vores sponsor aftale med Victor Fromberg Henriksen.

Victor er nu rykket op i seniorklassen.

1. oktober 2020:

7. september 2020:
Søndag deltog Mikkel O. Pedersen i årets anden afdeling af GT World Challenge Europe på Nürburgring i Tyskland, men i modsætning til sæsonpremieren på Imola-banen i Italien, hvor det blev til en tredjeplads for Struer-køreren og hans to teamkolleger Andrea Rizzoli og Adrien De Leener, kom han denne gang ikke hjem med nogen pokal.
”I den første del af løbet gik det ganske godt for os tre,” siger Mikkel O. Pedersen. ”Vi havde fået kørt bilen op på en fjerdeplads i klassen – Silver Cuppen – og lå omkring en tyvendeplads generelt. Efter et pitstop midt i løbet kommer Andrea i bilen, og han ender desværre med at ligge lige bag en Lamborghini. Når man ligger i den tætte slipstrøm, går det ud over aerodynamikken, og Porschen manglede også lidt på effekten. Til sidst forsøgte Andrea sig så med et overhalings forsøg, men han bremsede så sent, at han desværre endte med at ramme Lamborghinien og spandt ud i sandkassen.””Vi var ikke færdige, men det var nu helt udelukket, at vi kunne komme på podiet. Vores Porsche kom til sidst ud af sandkassen, men vi havde sat to omgange til i forhold til de bedste i klassen. Dem kan man ikke bare indhente.”Løbet skulle dog køres færdig, og der var mere end to timer tilbage af det seks timer lange løb. I den sidste time af løbet var det Mikkel O. Pedersen, som sad bag rattet af den orange og sorte Porsche fra Dinamic Motorsport.”Der var kommet grus overalt i bilen, og det havde måske påvirket kølingen til bremserne. Jeg skruede på alt det, jeg kunne, men det hjalp ikke. Jeg skulle bremse lidt tidligere, så det blev et lidt langt stint til sidst,” siger han. ”Men vores ingeniører var glade for min indsats. Jeg fik flere gange at vide over radioen, at jeg var den hurtigste sølvkører på banen. Jeg fik god køretid i bilen, og denne gang virkede vores pitstops, som de skulle. Det var jo et problem sidste gang, og så var det irriterende, at når det var en dum fejl, som satte os tilbage denne gang.”Næste afdeling i GT World Challenge Europe bliver det legendariske 24-timersløb på Spa-Francorchamps-banen i Belgien. Det køres i den sidste weekend af oktober, men allerede i den næste weekend sidder Mikkel O. Pedersen atter bag rattet af en racerbil. ”Fredag og lørdag kører vi de to næste afdelinger af Danish Endurance Championship på Padborg Park,” siger han. ”De tre seneste løb blev kørt i weekenden på Jyllandsringen. Jeg kunne jo ikke være til stede, men heldigvis gjorde min teamkammerat Gustav Birch det godt, og vi fører stadig mesterskabet.”

Var få sekunder fra sejren

Det blev til en tredjeplads for Mikkel O. Pedersen, da han søndag på den italienske Imola-bane fik sin debut i GT World Challenge Europe. I et felt med 46 startende biler fik han sammen med sine to teamkammerater Andrea Rizzoli og Adrien De Leener kørt Dinamic Motorsports Porsche 911 GT3-R frem til en generel 16. plads – og en tredjeplads i Silver Cuppen.

”Men det kunne lige så godt være blevet til en sejr. Så tæt var det,” siger Mikkel O. Pedersen. Han var den sidste af de tre kørere, som sad i Dinamic Motorsports Porsche, og da det ternede flag blev svunget, havde han små fire sekunder op til vinderen i klassen.

”Det var ikke meget, og vi tabte flere gange tid undervejs, og hvis vi ikke havde gjort det, kunne Andrea, Adrien og jeg sagtens have vundet.”

Første runde af GT World Challenge Europe blev afviklet som et tretimers løb med obligatoriske kørerskift og tankstops. Og det første af disse var planlagt til at finde sted efter en times race, men her var der safety car på banen, og stort set hele feltet søgte i pit. ”Dinamics anden bil skulle tanke først, så vi måtte vente lidt, inden vi kunne komme til, og det kostede tid,” siger Mikkel O. Pedersen. ”Vi satte desværre også tid til, da jeg skulle i bilen, for vi fik fumlet noget med sikkerhedsselerne, da jeg skulle overtage rattet efter Adrien. En dum begynderfejl.”

Men da Mikkel O. Pedersen først kom bag rattet, viste han sine evner til at håndtere den hvide, sorte og orange Porsche. ”På vej mod det første sving efter målstregen forsøgte en Lexus-køreren at passere mig indenom, men han ramte mig i siden,” siger han. ”Han kunne køre igennem svinget, mens jeg måtte en tur igennem gruset. Jeg fik bilen tilbage på asfalten, og selv om Lexus-køreren fik en straf, så tabte vi tid på den måde.”

Gennem den sidste del af løbet kæmpede han om at komme forbi den foranliggende Aston Martin, som indtog andenpladsen i Silver Cuppen. ”Det var mit første løb på Imola, og det viste sig at være en bane, som er svær at overhale på,” siger Mikkel O. Pedersen. ”Jeg kæmpede med Aston Martin-køreren, men pludselig blev jeg passeret af en bil fra Pro-klassen på en af de sidste omgange. Jeg sluttede lige i kofangeren på ham, og et halvt sekund foran os var den Aston Martin, jeg gerne ville have slået.”

”Jeg er meget tilfreds med min debut i GT World Challenge Europe,” siger Mikkel O. Pedersen. ”Det er lidt anderledes end de Supercup-løb, jeg har kørt i de seneste sæsoner. Der kørte alle på grænsen i en halv time, men her er der andre faktorer med i løbet, hvor vi er tre kørere, som skal dele racerbilen. Det skal jeg lige vænne mig til. Og så var Imola-banen også en helt ny oplevelse for mig, men jeg synes, at jeg fik banen godt ind under huden. Det bliver helt sikkert bedre, når vi til de næste løb kommer til nogle af de baner, jeg har kørt på.”

29. juni 2020:

Classic Roadracing

René Prang udgik med teknisk defekt, mens Michael Brix fik en flot debut på Jyllandsringen

René Prang og Michael Brix Sørensen havde meget forskellige oplevelser af deres deltagelse i sæsonpremieren i roadracing, da de deltog i første afdeling af DM i Classic Superbike på Jyllandsringen d. 28. juni.

Michael Brix har for nylig anskaffet sig en Classic Ducati 996 fra 1998, og fik gode placeringer ved tidtagningerne søndag formiddag. Han forbedrede sine tider støt og roligt, mens René Prang opnåede en klar Pole Position i begge tidtagninger, og skulle således starte i front i eftermiddagens første løb. Så langt så godt.

Da starten til løb 1 går, lægger René Prang sig straks i spidsen, og øger herefter støt og roligt afstanden til feltet. Han satte feltets og klassens suverænt hurtigste tid på 4 omgang, og begyndte herefter at få små motorudsæt på sin Ducati 916 fra 1994. Han forsøgte at justere farten lidt ned for at holde motoren i gang. Det gik nogenlunde, men forspringet til konkurrenterne svandt også lidt. På 12. omgang af de 13 omgange der skulle køres i alt, satte motoren helt ud, og den ærgerlige roadracer måtte udgå med en føring på godt 8 sek. til nærmeste konkurrent Thomas Hedegaard, som herefter blev vinder af løbet.

Michael Brix fulgte rigtig godt med fra starten, men måtte også sande at det dels var langt tid siden han sidst havde kørt roadracing og dels, at det for ham var en ny roadracer han kørte på. Alligevel kom han i mål på en flot 4. plads.
I løb 2 gik det endnu bedre, idet Brix denne gang kørte over målstregen som nr. 2, hårdt presset af nr. 3 Anders Ritz, som han dog formåede at holde bag sig. Denne gang havde Brix også fået endnu mere fart på sin Ducati.

Dagens løb 2 blev uden deltagelse af René Prang. Han kunne ikke skaffe de reservedele der skulle til, for at deltage.
Defekten på motorcyklen er desværre velkendt fra sidste sæson, hvor Prang måtte udgå på Ring Djursland, og se sin chance for at vinde DM fordufte. Han og mekanikerne var sikre på at de havde fundet og rettet fejlen til denne sæson, og maskinen gav da heller ikke problemer under dagens tidtagning, eller under afprøvning på Ring Djursland dagen før.
Nu kommer René Prang´s Ducati ikke ud at køre igen før han er sikker på at fejlen er fundet og rettet. Det er i orden at udgå af et løb med en teknisk fejl som ikke kan forudses. Det er bare ikke i orden at gentage det samme igen i sæsonpremieren, siger René Prang med et skævt smil, men sådan noget sker bare en gang imellem.

I dages løb i Classic Superbike 7D blev stillingen:
Løb 1:
1. Thomas Hedegaard Christensen
2. Anders Ritz
3. Asbjørn Hannibal
4. Michael Brix Sørensen

Løb 2:
1. Thomas Hedegaard Christensen
2. Michael Brix Sørensen
3. Anders Ritz
4. Claus Høj Pallesen


Juni 2020:

Nyt produkt fra Maston – DESI


25. februar 2020:

Er den olie, du køber, den olie, du får leveret?

EELQMS (European Engine Lubricant Quality Management System) er et kvalitets system, som 400 olieselskaber i Europa i øjeblikket er forpligtet til. Kort sagt betyder EELQMS, at olie-mærket har underskrevet en aftale kaldet “overensstemmelses brev”, som er i overensstemmelse med ACEA-sekvenserne, ATC’s praksis og ATIELs praksis. Oliemærker forpligter sig også til uanmeldt revision fra ACEA. EELQMS er også knyttet til en række andre krav, herunder at olieproduktionen skal være ISO-certificeret.

Baggrunden er, at ACEA har fundet falske olie-mærker og forkerte indikationer på standarder, som olie-mærket ikke har. EELQMS er en måde at håndtere problemerne på og skabe tillid til, hvad du køber blandt virksomheder og forbrugere.

Midland er et certificeret oliemærke hos EELQMS, og du finder symbolet på bagsiden af ​​olieflasken eller på tromle etiketten.


10. februar 2020:

Tusind tak til Jer der kom forbi vores stand i Bella Centeret i weekenden.

Tak til René Prang og Mikkel O. Pedersen for at tilbringe weekenden med os på standen.

______________________________________________________________

27. januar 2020:

På udstillingen Life on Wheels i Bella Center den 8+9. februar 2020 kan du møde racerkøren Mikkel O. Pedersen og én af de mest vindende roadracing kører René Prang

 

______________________________________________________________

5. december 2019:

AltiCar/Midland deltager i udstillingen Life on Wheels i Bella Center den 8+9. februar 2020.

______________________________________________________________

3. september 2019:

Classic Roadracing

Sort uheld for René Prang på Ring Djursland

René Prang mistede endegyldigt sin chance for vinde DM i Classic Superbike, da tredje og næstsidste afdeling blev kørt på Ring Djursland d. 31. aug & 1. sept på Ring Djursland. Teknisk defekt og et aflyst løb afgjorde sagen.

Til lørdagens løb opnåede René Prang pole position ved tidtagningen. Det gav en rigtig god udgangsposition. Da starten gik lørdag lagde Prang sig straks i spidsen, og øgede sit forspring støt gennem løbet. Med 13 sekunder ned til det øvrige felt kørte han ud på sidste omgang, og skulle bare i mål. Desværre opstod der en teknisk defekt under en kraftig nedbremsning, for ikke at satse for hårdt da han skulle passere en kører med en omgang. Motoren satte simpelt hen ud, og det lykkedes ikke umiddelbart at få den i gang igen. Han fik dog efter lidt tid gang i maskinen, og kom over målstregen, men var da allerede passeret af det meste af feltet.
Den tekniske fejl var tilsyneladende opstået i et relæ. Søndag kørte Ducatien igen som den skulle, og igen satte René Prang pole position i tidskørslen, og var klar til andet løb. Desværre ville skæbnen at løbet blev aflyst efter en længere pause i stævnet, forårsaget af et rigtig grimt og voldsomt uheld i forbindelse med afslutningen af løbet lige før.

René havde håbet på at score 50 point i weekendens to løb, og kunne derved bevare chancen for at genvinde DM fra 2016 og 2017. Med kun 9 point i det første løb p.g.a. teknisk defekt, og et aflyst andetløb blev det kun til 9 point i alt, hvilket ikke rækker til et DM.
To mulige sejre i de to sidste løb på Padborg Park d. 12. & 13. oktober vil kun give en meget lille, og ret teoretisk chance for et DM.

Den foreløbige stilling i Classic Superbike før de to sidste løb:
1: Asbjørn Hanibal             90 point
2: Stig Jarmer                      81 point
3: Anders Ritz                    71 point
4: Allan Poulsen                 68 point
5: René Prang                     59 point

______________________________________________________________

28. august 2019:

Classic Roadracing

René Prang klar til næste DM afd. på Ring Djursland

René Prang er igen at finde i feltet når tredje afd. af DM i Classic Roadracing Superbike bliver kørt på Ring Djursland i den kommende weekend: 31. aug. & 1. sept.

Sæsonen 2019 har ikke budt på ret mange løb for René Prang. Indtil nu har han kun deltaget i første afdeling af DM på Jyllands Ringen i maj, hvor han vandt begge løb. Siden er der kørt endnu en afdeling i Sverige, hvor René Prang ikke havde mulighed for at deltage.

Inden weekendens løb er René Prang på en samlet fjerdeplads. Den foreløbige placering på de første fire pladser ser således ud:
nr. 1: Asbjørn Hannibal 65 Point – nr. 2: Stig Jarmer 65 point – nr. 3: Anders Ritz 61 point – og nr. 4: René Prang 50 point.
Alle fire kørere har mulighed for at køre deres chance og blive Dansk Mester i Classic Superbike 2019.

Presset på René Prang er størst lige nu, hvor han skal køre fire gode løb for at genvinde DM.  Han vandt DM i Classic Superbike i 2016 og 2017. I 2018 måtte han tage til takke med en bronzemedalje, selv om han vandt de seks løb han deltog i ud af otte mulige løb.

René Prang har kørt roadracing siden 1990, men begyndte at køre Classic Race i 2016 på en Ducati 916 SP fra 1994. Classic race køres sideløbende med moderne Superbike, men på en betydelig stærkere og hurtigere Ducati Panigale V4 S fra 2018.

______________________________________________________________

11. juli 2019:

Husk du kan følge Midland Oil på Instagram. Du finder vores side her: https://www.instagram.com/midlandoildanmark/


4. marts 2019:

Christian Rasmussen stempler ind i USF2000 med en stærk testweekend!

”Jeg er meget tilfreds med weekenden. Vi har været meget hurtige gennem hele weekenden”, siger Christian.

Christian og teamet ankom til den officielle USF2000 testweekend med ambitioner om at få en god føling med bilen, at finde et godt setup for bilen, og at få nogle omgange under huden.

”Vi var i top 5 igennem alle fem træningssessioner og sluttede med at have den 4. hurtigste tid for weekenden. Vi havde en god følelse inden weekenden, og det gik rigtig godt. Vores ambitioner var, at jeg skulle finde en god rytme i bilen. At vi så kan ende i top 5 uden at stræbe direkte efter det, er meget tilfredsstillende”.

Christian følte sig med det samme godt tilpas i bilen. I stedet for at gå efter hurtigste omgang, testede teamet forskellige justeringer af bilen, gennem weekenden. Man endte op med 2-3 gode setups. Så nu føler de sig rigtig klar til sæsonpremieren i St. Petersburg i den kommende weekend.

Christian glæder sig vildt meget til at få gang i sæsonen. Teamet er i topform, humøret er højt så sæsonen kan bare komme an.

”Vi har det rigtig sjovt i teamet, og vi griner meget sammen. Det gør tingene meget sjovere. Men nu vil jeg altså snart til at køre om point. Vi ses i St. Pete!”, sluttede Christian med et stort smil.


6. februar 2019:


1. februar 2019:

Husk du kan møde os på Transport 2019 i Messecenter Herning 21-23. marts 2019


2. januar 2019:


10. september 2018:

Goodwood September 2018

Midland/AltiCar var i 2018 igen taget til konference på Goodwood i England

goodwood 2018


September 2018:

tshirt tekst ryg


26. februar 2018:

Tak til alle der kiggede forbi vores stand på MC Udstillingen i Lokomotivhallerne

den 24+25. februar 2018.

MC udstilling februar 2018


5. februar 2018:

HUSK VI UDSTILLER IGEN TIL MC-UDSTILLINGEN I LOKOMOTIVHALLERNE

24-25. FEBRUAR 2018

lokomotivværkstedet


1. februar 2018:

Midland Oil søger sælger – BRÆNDER DU FOR SALG?

Til at styrke vores salgsindsats indenfor autobranchen og relaterede brancher søger vi en sælger.

Med Sjælland som fokusområde, kommer du til at sælge kvalitetsprodukter til primært eksisterende og nye kunder i autobranchen. Du brænder for at skabe langvarige og ærlige relationer til kunderne via besøg, via telefon og via deltagelse på messer.

Hvem er du?

  • Du har eller er i din nuværende stilling i daglig kontakt med kunder – og det ligger helt naturligt for dig at skabe gode relationer og gode resultater
  • Du har branchekendskab og salgserfaring
  • Du er frisk og energisk og har et naturligt drive
  • Du er resultatorienteret og brænder for at skabe resultater
  • Du er troværdig, struktureret og motiveres af nye udfordringer

 

Hvad kan vi tilbyde?

  • Vi tilbyder en spændende, selvstændig stilling i en virksomhed der er i hastig vækst.
  • Frihed under ansvar
  • Du tilbringer din hverdag ude hos kunderne og du bruger derfor meget tid på landevejen.
  • Løn bliver forhandlet individuelt og efter kvalifikationer.
  • Vi stiller gulpladebil, telefon til rådighed

Hvem er AltiCar?

Vi har i næsten 20 år importeret og formidlet kvalitetsprodukter fra hele verden, der henvender sig til:

  • grossister i autobranchen
  • entreprenører
  • busselskaber
  • flyindustrien
  • landbrug
  • industrikunder
  • auto- og MC-forhandlere m.fl.

Fokusområdet er alle former for Midland smøreolie til alle brancher.

Mantraet er service. Hurtig og professionel problemløsning uden dikkedarer. Tekniksnak i øjenhøjde.

Lyder det som noget for dig så send en ansøgning med relevante bilag til postmaster@alticar.dk


Januar 2018:

Miljøcertifikat 2018


22. september 2017:

Se den vildeste film med Jndia Erbacher der kører Top Fuel Drag Racing på Hockenheim Ring her

victory-jindia-erbacher-560-340


26. marts 2017:

Tak fordi du besøgte os på Transport Messen i Herning

herning 1 2017 herning 2017


Februar 2017:

Tak fordi du besøgte os på MC Udstillingen i weekenden i Lokomotivhallerne

lokomotivhallerne 2017


Februar 2017:

Mød os på MC Udstillingen i weekenden 25+26. februar 2017.

Over 9.000 m2 i Lokomotivværkstedet, Kbh. skal fyldes med motorcykler, udstyr og tilbehør til de tohjulede.

Vi ses.

lokomotivværkstedet

Lokomotivhallerne finder du her: Otto Busses Vej 5A, 2450 København SV


7. november 2016:

transportmesse


Juli 2016:

Vi ønsker Kenneth Jensen stort tillykke med 1. pladsen i Copenhagen Historic Grand Prix 2016 i Legend Cup.

Kenneth Jensen legend car


Juli 2016:

Så er vi klar til at se Jer på Copenhagen Historic Grand Prix på Bellahøj

copenhagen historic grand prix 2016 stemning


Juli 2016:

Midland er på plads på Bellahøj Park til Copenhagen Historic Grand Prix 30. – 31. Juli 2016. Vi ses.

cphgp juli 2016


April 2016:

Så er aftalen med Smith Racing i hus – vi glæder os til Rally sæsonen 2016 starter.

smith racing


28. januar 2016:

Kom og mød Midland Oil på MC Messe i Skuehallerne, Roskilde den 27-28. februar 2016. 

Mere info få du lige her

klik på billedet for større version

opstilling-billede-horizontal


26. oktober 2015:

Læs om de nye updates på Crypto3 5w/30 og om nyt produkt Midland Econova 0w/20 her


4. august 2015:

Ny oliefabrik på vej i Schweiz

  

  


Klampenborg Classic Motor Meeting 2014

ELVIS KOM FORBI MIDLAND IGEN

      

OBS: ARRANGEMENTET AFHOLDES PÅ CHARLOTTENLUND TRAVBANE, Traverbanevej 10, Charlottenlund

Det store årlige rendezvous for veteran- og klassikerkøretøjer KLAMPENBORG CLASSIC MOTOR MEETING 2014 afholdes i år på Charlottenlund Travbane

søndag d. 1. juni 10.00-16.00.


Flot besøgstal på Midland Standen “Biler i Bella”

Midland var med på Biler i Bella i dagene 21-24/3 2013.

Det var et flot besøgstal på 52355 gæster. Vi modtog mange positive feedbacks fra de besøgende der var forbi vores stand.

    


Flot sejr til Kenneth Jensen –

Legend Car Cup 2013

  

Tillykke til Kenneth Jensen med den flotte sejr i Legend Car Cup 2013

Læs mere her


Klampenborg Classic 2013 – Elvis kom forbi!

Der var godt besøgt på vores stand til Klampenborg Classic 2. juni 2013.

The King was alive – Elvis alias King Memphis gav 2 koncerter til stor jubel.

  


Klampenborg Classic Motor Meeting 2012

 Vi var igen med på Klampenborg Galopbane, læs mere her:

http://www.cphautojumble.dk/

Stemningen var helt i top søndag den 3. juni 2012 hvor gamle biler var samlet på Klampenborg Galopbane.

  

  


 Midland sponsorerer

Point S Silkeborg i Clio Cup

Midland er med på vognen i Point S Silkeborg Clio Cup

 

Point S Silkeborg Clio Cup er den hurtigste klasse for standardvogne i Danmark. Midland er medsponsor.

Point S Silkeborg Clio Cup kører første runde af mesterskabet den 19-20. maj 2012 på Ring Djursland.


Midland udstillede på Danish Racing Show

25-27. november 2011

 


Goodwood September 2011

Midland/AltiCar var i 2011 igen taget til konference på Goodwood i England, se mere her: http://www.goodwood.co.uk/motorsport/motorsport.aspx

  


Autojumble maj 2011

Midland var medsponsor på det flotte arrangement Auto Jumble på Klampenborg Galopbane søndag den 29. maj 2011. Rigtig mange var mødt op for at se på de flotte gamle biler. Stemningen var i top.

  

MØD OS PÅ KLAMPENBORG CLASSIC, 29. maj 2011
Søndag den 29. Maj er bøgen endnu en gang sprunget ud i Dyrehaven, og Galopbanens porte slås op til Klampenborg Classic Motor Meeting & Autojumble for 27. gang. Efter en lang kold vinter er denne festlige begivenhed, blevet den dag hvor mange klassiske køretøjer luftes for første eller anden gang i det nye år. Udover det traditionelle træf for biler, motorcykler, knallerter og fly, så er der igen i år også samlermarked, hvor man i de mange boder kan finde alskens lækkerier til sine samlinger. Det kan både være bilbrochurer, knaphulsemblemer, modelbiler, tilbehør, bøger & blade, ure, uniformer, LP-plader og meget andet.